KishCoin Blog

کیش کوین بلاگ

بیت کوین (Bitcoin) نوعی پول یا ارز غیرمتمرکز دیجیتال است که می‌توانید با آن خرید کنید، سفارش‌ آنلاین انجام دهید، به هر کسی که دوست دارید در هر نقطه از جهان پول بفرستید یا آن را به عنوان نوعی سرمایه‌گذاری در نظر بگیرید.اگر بخواهیم خیلی خلاصه و مختصر بگوییم بیت کوین چیست، می‌توانیم آن را به عنوان نوعی پول در شکل دیجیتالی تعریف کنیم.

به طور خلاصه هدف پیدایش بیت کوین انتقال و یا ذخیره امن پول است. از همین جهت آن را می‌توان یک سیستم پرداخت و بانکداری دیجیتال امن دانست. بیت کوین در واقع کنترل واقعی پول را به دست خود افراد برگردانده و با کلمه عبور ویژه‌ای که کلید خصوصی نام دارد، تنها مالکین این کلیدها قادر به خرج کردن و انتقال بیت کوین‌ها خواهند بود.

در ساده‌ترین تعریف، اتریوم یک زیرساخت آزاد مبتنی بر فناوری بلاک چین است که می‌توان روی آن برنامه‌های کامپیوتری غیرمتمرکز را اجرا کرد. غیرمتمرکز بودن اتریوم یعنی این سیستم به‌تنهایی متعلق به هیچ‌کس نیست و آن را یک یا چند شخص خاص کنترل نمی‌کنند. همه می‌توانند مالک این شبکه باشند و همه می‌توانند در کنترل آن نقش داشته باشند. به‌لطف ساختار توزیع‌شده و غیرمتمرکز اتریوم، پس از پیاده‌سازی یک برنامه روی شبکه اتریوم، این برنامه دیگر قابل‌توقف و دستکاری نیست، حتی اگر خود خالق آن بخواهد. وب‌سایت رسمی اتریوم هم این پروژه را این‌گونه تعریف کرده است: «اتریوم یک بستر غیرمتمرکز برای اجرای قراردادهای هوشمند است. هیچ‌گونه احتمال از کارافتادگی، سانسور، تقلب یا دخالت افراد شخص ثالث برای برنامه‌هایی که روی این شبکه اجرا می‌شوند، وجود ندارد.»

اتریوم ایجاد شد تا برای انجام امور زندگی‌مان به هیچ بانک، شرکت و نهاد دیگری به‌جز خودمان نیاز نداشته باشیم.اتریوم یک قدم پا را فراتر گذاشته و امکان اجرای غیرمتمرکز کدهای کامپیوتری (قرارداد هوشمند) را هم فراهم کرده است تا بتوانیم علاوه بر پول، بقیه فرایندها را هم غیرمتمرکز کنیم.هر خدمت متمرکز دیگری را می‌توان با اتریوم غیرمتمرکز کرد. امور مهمی ازجمله پرداخت‌ها، بیمه،‌ رأی‌گیری، بانکداری، وام‌دهی و بسیاری از خدماتی که اکنون واسطه‌ها انجام می‌دهند، با این شبکه غیرمتمرکز خواهند شد.هرکس قادر است در شبکه باز اتریوم برنامه غیرمتمرکز (Dapp) خود را توسعه دهد. تا قبل از پیدایش اتریوم، توسعه‌دهندگان برای ساخت ارز دیجیتال خود از ابتدا مجبور به کدنویسی یک بلاک چین جداگانه بودند، اما امروزه همه خیلی راحت می‌توانند بدون ساخت بلاک چین جدید، با استفاده از بلاک چین اتریوم برای پروژه‌های خود ارز دیجیتال مستقل یا همان توکن (Token) بسازند.اتر؛ ارز دیجیتال اتریوم ارز دیجیتال شبکه اتریوم، «اتر» (Ether) نام دارد و واحد اختصاری آن ETH است. این دارایی به‌عنوان واحد پولی شبکه و همچنین راهی برای پرداخت هزینه‌ها و کارمزدها در نظر گرفته می‌شود. بنابراین هر چقدر که مقبولیت شبکه اتریوم افزایش پیدا کند، از نظر تئوری ارزش اتر هم افزایش خواهد یافت. در بین اعضای جامعه ارزهای دیجیتال، به ارز دیجیتال شبکه اتریوم، همان اتریوم هم گفته می‌شود، اما در حقیقت نام آن اتر است. بنابراین اگر جایی «خرید اتریوم»، «تحلیل اتریوم» و … را دیدید، منظور همان اتر است.

تتر چیست ؟ اگر دنبال کوتاه ترین پاسخ برای این پرسش باشید باید بگوئیم که تتر نوعی دلار دیجیتال است ارز دیجیتال تتر محبوب‌ترین استیبل کوینی است که در اکثر صرافی‌های رمزارزی، به عنوان جایگزینی برای دلار عمل می‌کند. تتر پول‌ نقد را به ارز دیجیتال تبدیل کرده و یا ارزش کوین را تا سطح قیمت ارزهای ملی مثل دلار آمریکا، یورو و ین بالا می‌برد

امروزه خرید تتر یک راهکار مناسب برای انجام مبادلات تجاری در سراسر جهان قلمداد میشود. چراکه شما با خرید تتر خیالتان از بابت نوساناتی که شامل دیگر رمزارزها میشود راحت است و از طرف دیگر شما یک دلار دیجیتال در اختیار دارید که به سرعت میتوانید آن را به هر کجای دنیا منتقل کنید.

اصطلاح آلت کوین Altcoin به کلیه ارزهای دیجیتال به غیر از بیت کوین اطلاق می شود. بر اساس تخمین ها در اوایل سال 2020 بیش از 5000 ارز دیجیتال وجود دارد. کلمه آلت کوین ترکیبی از دو کلمه “آلت” و “کوین” می باشد که شامل همه گزینه‌های جایگزین بیت کوین می‌شود. بسیاری از Altcoin ها در تلاش هستند تا محدودیت های بیت کوین را شناسایی کنند و آن ها را پوشش دهند. زیرا آلت کوین‌ها برای موفقیت در برابر بیت کوین باید یک مزیت رقابتی داشته باشند. طبق اطلاعات "کوین مارکت کپ" آلت کوین‌ها 34 درصد از کل بازار ارزهای دیجیتال را در فوریه 2020 به خود اختصاص داده‌اند.

بلاک چین یک فناوری جدید است که امکان ثبت اطلاعات به صورت دائمی و بدون امکان تغییر را فراهم می‌کند. این فناوری در حقیقت نوعی دیتابیس یا پایگاه داده است که روی یک یا چند سرور خاص قرار ندارد، بلکه روی تمام کامپیوترهایی که به شبکه متصل می‌شوند، توزیع شده است. به دلیل بهره بردن از رمزنگاری و ثبت آن در همه کامپیوترهای شبکه، سوابق ثبت‌شده قابل هک یا حذف نیستند. بیت کوین اولین کاربرد این فناوری بود اما از این سیستم انقلابی برای هر سیستمی که لازم باشد نیاز به اعتماد به واسطه‌ها و افراد شخص ثالث کاهش یابد، می‌توان بهره برد.

بیت کوین بر خلاف پول‌های امروزی که عرضه و توزیع آن‌ها در اختیار دولت‌هاست، در کنترل هیچ فرد، گروه و یا سازمان خاصی نیست. افرادی که وارد شبکه این ارز دیجیتال می‌شوند، باید قوانین مربوط به شبکه را بپذیرند. این قوانین به صورت کدهای برنامه‌نویسی‌ است که در اینترنت توسط همه قابل مشاهده است.

بیت کوین را کجا نگهداریم ؟ درست همانند نگهداری پول نقد در کیف پول‌ یا در کارت‌های اعتباری، بیت کوین نیز در یک کیف پول دیجیتال (wallet) نگهداری می‌شود. بیت کوین ماهیت فیزیکی ندارد و منظور از نگهداری آن در واقع حفاظت از مجموعه رمزهای تعریف شده به روی کیف پول است. کیف پول دیجیتال می‌تواند یک وبسایت بوده یا نرم‌افزاری باشد که بر روی کامپیوتر و گوشی خود نصب کرده‌اید. کیف پول (wallet)سرد یا داغ بیت کوین اصطلاحی است که به شیوه ذخیره کردن اطلاق می‌گردد. در شیوه نگهداری سرد، کیف پول هیچگونه ارتباطی با اینترنت ندارد اما کیف پول‌های گرم یا داغ به مواردی گفته می‌شود که در آن‌ها کیف پول به اینترنت متصل است... کیف پول سرد بسیار امن تر است و یک دستگاه کوچک مثل فلش مموری است که می توانید هر ارز دیجیتال را جداگانه روی آن نگهداری کنید . در پست های بعدی با نمونه هایی از کیف پول گرم و کیف پول سرد با برندهای معتبر آشنا شوید.

بهترین کیف پول بیت کوین چیست؟ بهترین کیف پول‌های بیت کوین در سال ۲۰۲۱ ◦ ۱. کیف پول سخت افزاری لجر (Ledger) ◦ ۲. کیف پول سخت افزاری Trezor ◦ ۳. کیف پول Mycelium ◦ ۴. کیف پول Electrum ◦ ۵. کیف پول Coinomi ◦ ۶. کیف پول Trust Wallet ◦ ۷. کیف پول Exodus ◦ ۸. کیف پول Bitcoin Wallet ◦ ۹. کیف پول Blockchain.com ◦ ۱۰. کیف پول کاغذی بیت کوین

کیف پول نرم افزاری (موبایل): این کیف پول‌ برروی تلفن‌ همراه شما اجرا می‌شود و بدلیل قابل حمل بودن بسیار کاربردی است. این برنامه‌ها بدلیل فضای محدود تلفن های همراه معمولاً با حجم کمتر طراحی می شوند و کاربری ساده‌ تری نسبت به نمونه‌های دسکتاپی دارند.

کیف پول سخت‌افزاری: دراین کیف پول‌ اطلاعات تراکنش‌ها به‌ صورت آنلاین دریافت می‌ شود ولی ذخیره اطلاعات به‌صورت آفلاین صورت می‌گیرد که به نسبت ، موجب افزایش ایمنی آنها می‌شود. کیف پول‌ها بسیاری از ارزهای دیجیتال را پشتیبانی می‌کنند. هر کاربربا وصل کردن دستگاه خود به یک رایانه متصل به اینترنت و وارد کردن رمز می‌تواند ارزهای خود را انتقال دهد.

کیف پول کاغذی: این کیف پول‌ها دارای کلید خصوصی شما هستند که روی کاغذ چاپ‌شده‌اند. درواقع نرم‌افزارهایی از کاغذ برای تولید امن چندین کلید و چاپ آنها استفاده می کنند. انتقال ارزهای مختلف به کیف پول کاغذی به‌ وسیله کلید عمومی صورت می‌گیرد که روی کیف پول مشخص‌شده‌ است. این کیف پول مانند یه گاوصندوق امن است که فقط با کلید خصوصی ای که در دست کاربراست قابل استفاده میباشد. برای برداشت سرمایه می می توانید کوین خود را ازروی کیف پول کاغذی به کیف پول نرم‌افزاری انتقال دهید. این کار بصورت دستی و با واردکردن کلیدهای دیجیتالی وهمچنین با اسکن کردن کیوآرکد از روی کیف پول کاغذی انجام می شود.

تمامی حقوق سایت متعلق به مجموعه کیش کوین می‌باشد

bitcoin
Bitcoin (BTC) $ 63,924.13 0.85%
ethereum
Ethereum (ETH) $ 3,342.56 2.58%
tether
Tether (USDT) $ 1.00 0.01%
bnb
BNB (BNB) $ 606.49 1.91%
solana
Solana (SOL) $ 143.29 1.54%
usd-coin
USDC (USDC) $ 1.00 0.06%
staked-ether
Lido Staked Ether (STETH) $ 3,334.03 2.40%
xrp
XRP (XRP) $ 0.521539 0.23%
dogecoin
Dogecoin (DOGE) $ 0.150712 1.79%
the-open-network
Toncoin (TON) $ 5.55 4.00%